Sinds kort is er bij de Dinkel Survival Runners (DSR) een jeugdgroep gestart. Een enthousiaste groep van vrijwilligers heeft dit op poten gezet en vanaf juni is de eerste groep op woensdagavond al aan het trainen.
Jeugdsurvival zijn enthousiaste jongens en meiden die de technieken van de Survivalrun sport onder de knie willen krijgen. Onder begeleiding van ervaren survivalrun-atleten brengen zij jullie de technieken bij. Plezier, spelvreugde, waardering en respect voor elkaar staat bij ons voorop.

In verband met drukte en een lange wachtrij kunnen wij op dit moment geen nieuwe leden aannemen of kijkavonden organiseren.
In de toekomst zullen kijk dagen weer mogelijk zijn.

Voordat je bij ons kunt komen trainen willen we je vragen eerst een maand de proeftrainingen te volgen. Tijdens de aanmelding voor de proeftraining vragen we je ook om een aspirant lidmaatschap aan te gaan bij de Survivalrun Bond Nederland (Hier betaal je de kosten €5,-). Deze is benodigd voor de verzekering.

Tijdens de proeftrainingen kun je bekijken of de sport ook echt bij jou past. Aanmelden voor een proeftraining kan door te mailen naar jeugd@dinkelsurvivalrunners.nl. Ook voor overige vragen kan je terecht op dit e-mailadres.

Ben je enthousiast geworden? Meld je dan aan als jeugdlid via ons aanmeldformulier.
Voorlopig vinden de trainingen plaats op woensdagavonden van 19 uur tot 20 uur.

Wat neem ik mee?

Naar je eerste training neem je het volgende mee:

  • Lange strakke tight (legging)
    Deze neemt weinig vocht op en beschermt je lichaam tegen het schuren van de balken en touwen. Bij voorkeur zonder rits bij je kuiten.
  • Hardloopschoenen met noppen
    Trailrunschoenen zijn uitermate geschikt. Je eerste training kan natuurlijk ook op een paar oude hardloopschoenen. Denk eraan dat ze door het schuren van de touwen wel snel beschadigen.
  • Drinken
    Neem zelf iets mee in een bidon of fles. Vooral op warme dagen niet vergeten!
  • Warme (reserve) kleding
    Een survivalrunner deinst niet terug voor barre (weers)omstandigheden, maar tijdens de training kun je nat worden door bijv. de regen of de Dinkel. Bij koud weer is het bijvoorbeeld fijn een thermo-shirt te dragen, zodat je niet zo snel afkoelt. Daarnaast is het prettig dat je naar huis kunt fietsen in droge, warme kleding.